2025eko Bide Zoruen Planak 4,1 milioi euro inbertituko ditu Arabako 58 errepideren zoladura hobetzeko - arabapress
2025eko Bide Zoruen Planak 4,1 milioi euro inbertituko ditu Arabako 58 errepideren zoladura hobetzeko
2024an helburu horretara bideratutako baliabideak baino % 17 gehiago da
Aurrekontuaren ia % 40 bigarren mailako errepideetarako izango da
Jon Nogales: "Bide zoruak berritzeko inbertsioa funtsezkoa da gure errepideen segurtasuna zaintzeko, eta epe ertain eta luzera aurreztea dakar"


Gasteiz, 2025eko ekainaren 9a - Mugikortasun Jasangarriaren eta Bide Azpiegituren Sailak 4,1 milioi euro inbertituko ditu datozen hilabeteetan Arabako 58 errepidetako bide tarteen zorua hobetzeko; hau da, 2024an baino % 17 gehiago inbertituko da. 2025eko Bide Zoruen Planak Lehentasunezko Intereseko Sarearen eta Oinarrizko Sarearen bide nagusietako batzuetan esku hartuko du, hala nola A-1, N-102, N-124, AP-1 eta N-622 errepideetan, baina bigarren mailako bideetan egingo du ahaleginik handiena.
Jon Nogales Mugikortasun Jasangarriaren eta Bide Azpiegituren Saileko foru diputatuak 2025eko Bide Zoruen Plana aurkeztu du gaur, eta inbertsio ahalegin hori "Arabako errepideen segurtasuna hobetzeko" politika publikoen barruan kokatu du. Inbertsio hauek behar bezala planifikatzeak aukera emango digu, gainera, diru kutxa publikoei dirua aurrezteko epe ertain eta luzera, galtzada gehiago hondatzea saihestuko baita.
"Programa honek, gainera, inbertsio publikoaren bidez jarduera eta enplegua bultzatzen lagundu nahi du, eta Arabako gizarte eta lurralde kohesioan lagundu", gaineratu du.
2025eko Bide Zoruen Planak Arabako eskualde guztietatik banaturik dauden 58 errepidetan esku hartzea aurreikusten du, denboraren, elurraren eta izotzaren ondorioz zuloak, pitzadurak eta deformazioak dituzten bide tarteak eta gune zehatzak konpontzeko. Hona hemen nola konponduko diren: bide zati osoak fresatu eta beroan aglomeratutako asfaltozko errodadura geruza birjarri kasu batzuetan, eta gune jakin batzuetan beste batzuetan, eta hartxintxarrezko ureztatzeen tratamenduak aplikatu.
Esku hartu beharreko errepideen zerrendan, Lehentasunezko Intereseko Sarearen eta Oinarrizko Sarearen bide nagusietako batzuk daude, baina jarduketa gehienak eskualdeko, tokiko eta auzoko sareetan egingo dira. Oso garrantzitsua da Arabako eskualdeak elkarren artean komunikatzen dituzten eta herrigune txikietara bide ematen duten errepideak mantentzea, lurraldea egituratzeko eta landa ingurunean bizi direnei kalitatezko zerbitzu publikoak emateko”.
Horregatik, inbertsio programa honen aurrekontuaren ia % 40 bigarren mailako errepideen zorua hobetzeko erabiliko dugu", zehaztu du Jon Nogalesek.
2025eko Bide zoruen Planak planteatzen duenez, Lehentasunezko Intereseko Sarearen lau errepidetan esku hartuko da (nazioarteko ibilbideak, aireportuetarako sarbidea, autonomia erkidegoen arteko trafiko handia jasaten duten ibilbideak eta ibilgailu astunen kopuru handi bati erantzuten diotenak), bide zorua berritzeko eta gune jakin batzuk errei osora egokitzeko, bi noranzkoetan, errodadura geruza fresatu eta birjarrita:
• A-1 1,0 kilometroko tarte oso bat Madril-Irun galtzadan; hiru tarte oso, guztira 5,2 kilometro, Irun-Madril galtzadan; eta eremu jakin batzuk bi noranzkoetan egokitzea, fresatu eta errodadura geruza birjarrita Burgosko probintziaren mugaren eta Nafarroako mugaren artean.
• N-102 Ariñiz. 1,0 km-ko tarte oso bat.
• N-124 0,6 kilometroko tarte oso bat Las Conchas tunela baino lehenago.
• AP-1 Zuloak, pitzadurak eta deformazioak dituzten gune jakin batzuk konpontzea, fresatuta eta errodadura geruza birjarrita.
• N-622 Bi tarte oso, guztira 1,8 kilometro, bi galtzadetan, Altube parean.
Oinarrizko Sareari dagokionez, zeinak lurraldea egituratzen duten errepideak hartzen baititu ibilbide osoak osatuta, bai eta Araba beste autonomia erkidego batzuekin lotzen dituzten eta trafiko handia daukaten errepideak ere, 2025eko Bide Zoruen Planak bost bidetan esku hartuko du:
• A-126 Errodadura geruza berritzea 2,1 km-ko tarte batean, Santikurutze Kanpezun.
• A-132 Guztira 5,8 km egiten duten tarte osoak eta bazterbideak berritzea Birgaragoienen.
• A-623 1 km-ko tarte osoa, Bizkaiarekiko mugatik gertu.
• A-624 Zuloak, pitzadurak eta deformazioak dituzten gune jakin batzuk konpontzea Altubeko mendatean, fresatuta eta errodadura geruza birjarrita.
• A-625 Zuloak, pitzadurak eta deformazioak dituzten gune jakin batzuk konpontzea, fresatuta eta errodadura geruza birjarrita, Amurrio eta Laudio artean.
Inbertsio programa honetako esku hartze gehienak Arabako bigarren mailako errepideetan egingo dira. Zazpi errepidetan esku hartuko da Eskualde Sarean, bide zorua konpontzeko eta/edo berritzeko bide tarte eta mendate jakin batzuetan, asko hondatu baitira iragan neguan hotzagatik, elurragatik eta izotzagatik:
• A-2122 Fontecha. Errodadura geruza berria 1,0 km-ko tartean.
• A-2124 Herrerako mendatea. Errodadura geruza berria 4 km-ko tarte osoetan.
• A-2128 Opakuako mendatea. Asentuak egokitzea 0,7 km-ko tarte osoetan eta hondatutako guneetan konponketa jakin batzuk egitea.
• A-2521 La Barrerillako mendatea. Errodadura geruza berria 0,3 km-ko tartean.
• A-2602 Konponketa jakin batzuk hondatutako guneetan.
• A-2604 Ureta. Errodadura geruza berria 1,25 km-ko tarte batean
• A-2625 Larrazubi. Errodadura geruza berritzea eta jarduketa jakin batzuk Urduñako mendatean.
Azkenik, Arabako eskualdeak elkar komunikatzen dituzten eta herrigune txiki eta ertainetarako sarbide gisa balio duten tokiko eta auzoko sareetan, guztira 41 bidetan esku hartuko da, kasu batzuetan hartxintxarrez ureztatuz eta beste batzuetan fresatuz eta bide tarte osoetako eta gune jakin batzuetako zorua birjarriz. Hainbat herritako sarbideak hobetuko dira, hala nola Gamiz, Bolibar, Egileta, Erentxun, Komunioi, Axkoeta, Barron, Mandoia, Done Petri, Berganza, Okina, Markiz, Hereña, Oroko Andra Maria, Aperregi, Moreda Araba, Sabando, Areatza, Ibisate, Lantziego, Bilar, Kripan, Erbi, Garaioko parke naturala, Elgea, Eskibel, Zumeltzu, Arrizala, Bikuña, Baroja, Arrio, Opellora, El Campillar, Delika, Murgia, Zuhatza, Menoio.