Amarica aretoak Frecuencias de fondo. Zu Hemen zaude aurkezten du - arabapress
Amarica aretoak “Frecuencias de fondo. Zu Hemen zaude” aurkezten du
Arabako artistak protagonista dituen erakusketa uztailaren 17tik irailaren 21era zabalik

Gasteiz, 2025eko uztailaren 17a. Erakusketak baldintza zehatza bat du abiapuntu: artistak eta komisarioak Amarica Elkarteak bultzatutako deialdi publiko baten bidez hautatu dira. Ez dago inposatutako kontakizunik. Ez dago gai itxirik. Komisariotza laguntza kritiko gisa planteatzen da. Entzun zer dagoen. Eraiki hortik.
Amarika Aretoa ez da espazio neutroa. Maiztasunak igorri ditu. Egiten jarraitzen du. Erakusketa honek ez du omenaldirik proposatzen, baina pilatutako karga hori aitortzen du. Suspertze keinu bat ere bada: espazioa berriro aktibatzea, Arabako arte garaikidearentzako erresonantzia leku gisa. Hautatutako artista guztiak 0 kilometrokoak dira. Lurraldean bizi edo lan egiten dute. Hurbiltasun horrek ez ditu bere proposamenak definitzen, baina abiapuntu partekatu bat ezartzen du.
Ana del Val Kultura eta Kirol diputatuak azpimarratu duenez, "Gaur aurkezten dugun erakusketa sektorearekiko lankidetzatik eta entzutetik sortu da. Parte-hartzaileak, komisarioa eta artistak, Amarica Elkarteak bultzatutako deialdi publikoaren bidez hautatu dira. Hautatutako pertsona guztiek lotura bat dute lurraldearekin, lotzen dituen loturetako bat. Eta hortik aurrera, proposamenak egiten dizkigute. Eskerrik asko erakusketa hau posible egin duzuenoi, gainera, denbora errekorrean ".
Mel Arranz galeratik ari da lanean. Barru-barrutik. Bere instalazioak eskultura, marrazkia eta testua konbinatzen dituzten prozesuan dauden piezak biltzen ditu. Ibiltzeko moduko ahoa, zeru esekia. Marrazki aldakorrak, hodeiak bezalakoak, azken marratik behin eta berriz kopiatuak. Oroitzapena ez da hemen errepikapena: eraikuntza aktiboa da, gorputzekoa, afektiboa.
Miriam Isasik “Carpinteros” aurkeztu du, bideoa, soinua, objektuak eta artxiboa artikulatzen dituen instalazioa. Izkiko Parke Naturalaren zati bat eta bere okil kolonia, baina Duga-3 antena sobietarraren erreferentziak ere sartzen ditu, “errusiar arotz txoria” izenaz ezagutzen dena. Paisaia erresonantzia eta marruskadura-eremu bihurtzen da. Artistak ekologia, teknologia, lurraldea eta memoria elkarlaneko praktika material batetik lotzen dituen kontakizuna eraikitzen du.
Zigor Urrutiak hizkuntza kritikatzen du botere-gailu gisa. Bereganatu egiten da, nahastu, esku hartu. Grabatuekin, serigrafiekin, metalekin, bideoarekin lan egiten du. Fernando de Amarica memoriaren eta markaren artean tentsionatutako figura gisa agertzen da bere proposamenean. Artea irudikapen gisa, baina baita salgai gisa ere. Gaiak eusten dio gatazka horri.
Maider Varona Amarikaren iruditik abiatzen da, ez hura irudikatzeko, irauten duena arakatzeko baizik. Joskintza, argazki-artxiboa eta eskuzko esku-hartzea erabiltzen ditu testigantzaren ideia lantzeko. Bere proposamenak memoria, kolektibitatea eta prozesua lotzen ditu. Jostea, hemen, loturak harilkatzea da. Irauten duenari forma ematea.
Sara Pérezek "Pichirichi" izenburua jarri dio bere proiektuari. Balio ekonomiko gutxiko baina balio afektibo handiko objektuak izendatzeko hitz familiarra. Bere proposamena kitschetik eta souvenir delakotik abiatzen da, hiri bat irudi gisa nola eraikitzen den pentsatzeko. Erakusleihoak, islak, mihiztadurak. Alderdi pertsonala eta kulturala elkar gurutzatzen dira. Kopiak jatorrizkoa lekualdatzen du. Estetika kritika bihurtzen da.
Zu hemen zaude azpitituluak gutxieneko testu txostengile gisa funtzionatzen du. Ez du adierazten, ez du interpretatzen. Aretoaren barruan zabaltzen da, hirian hartutako irudien eta artisten erretratuen bidez. Markatu posizio bat. Bere burua kokatzera gonbidatzen du. Lekuaren, praktikaren eta presentziaren arteko lotura iradokitzen du.
Erakusketa uztailaren 17an inauguratuko da, eta 2025eko irailaren 21era arte bisitatu ahal izango da.